Friday, July 2, 2010

SUKU AKHIR BEB!! BRAZIL...TOLONGLAH OUT!


Malam ini akan berlangsung perlawanan yang so far paling mengujakan dalam WC2010 ini iaitu Brazil vs Netherlands. Saya menyokong Netherlands. Kenapa? Saya memang tak suka sesebuah sukan terlalu didominasi oleh satu atau 2 negara sahaja kerana ia akan menjadikan kejohanan tersebut membosankan dan inilah yang berlaku pada badminton atau F1. Brazil telah juara 5 kali, Itali dah 4 kali, sesekali nak jugak kita lihat kegembiraan melangit negara-negara yang pertama kali menjulang piala 'kehidupan' itu.

Oleh kerana saya adalah 'kipas susah mati' kepada Germany, saya akan tetap menyokong pasukan tersebut. Tetapi jika Germany kalah, saya akan memberi sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada Netherlands atau Spain. Argentina still boleh terima, but not Brazil..please!!

Sesuatu yang menarik juga dalam WC kali ini, pemain muda yang menjadi tunjang pasukan. Pengalaman kurang menjadi faktor, tapi disiplin, daya usaha dan tenaga yang mampu membawa sesebuah pasukan ke final. Pemain-pemain seperti Gonzalo Higuaian, Mesut Oezil, Thomas Mueller, David Villa dan Wesley Schneijer dijangka menjadi pencorak kepada perlawanan suku akhir malam ini dan esok.

Tengok jangan tak tengok, petang ni kita beli Wise atau Lays banyak2..haha

No comments: