Wednesday, March 23, 2011

Core Business



Sejak kebelakangan ini, Boss sering panggil saya ke bilik dan bertanyakan tentang status sistem yang saya kendalikan iaitu LMS. Korang tau ke LMS? Learning Management System le atau di UPSI dikenal sebagai MyGuru2.

Boss selalu kata "Wira, MyGuru2 is our core business","Core business Wira","Don't forget our core business". Perkataan itu sering tengiang2 di minda sampai x bawak dalam mimpi pun. hehe.

Nak rasa bangga pun ada, cuak pun ada. Bangga sebab sistem yang kita jaga, yang kita belai diiktiraf sebagai core business. Yang risaunya apabila core business, boss hampir setiap hari nak tahu progress pengguna, report mesti mantap, cara kerja mesti mantap, latihan kena tip top, no error or down at all! In the other words "Makin banyak kerja!"

Tapi saya perlu mengambil ini sebagai peluang yang ada untuk membangunkan diri. Teringat masa mula-mula membuat keputusan meninggalkan KTT dan berhijrah ke Tg Malim, sebab utamanya adalah untuk memantapkan diri dalam dunia yang saya kuasai iaitu teknologi maklumat. Tak best mengajar jika kita sendiripun tidak pernah mengalami senario yang diajarkan.

So, core business Wira, get back to work!

1 comment:

EinaZ said...

gud... at least... x-p-rience tu penting... bkn senang nk kutip pengalaman... caiyoookk... caiyoookkk...