Tuesday, January 20, 2009

Ketua jabatan dilarang hadiri mesyuarat di Perak?? Oh Hj Zahid yang angkuh

link : http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Wednesday/Nasional/20090121003326/Article/index_html

"IPOH: Semua ketua jabatan agensi Kerajaan Persekutuan di negeri ini dilarang menghadiri mesyuarat rasmi anjuran kerajaan Perak, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata, arahan itu berkuat kuasa serta-merta dan semua ketua jabatan hendaklah mematuhi arahan berkenaan. Tindakan tatatertib akan dikenakan terhadap mereka yang ingkar.

Bagaimanapun, katanya, ketua jabatan daripada agensi yang diguna sama seperti polis, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jabatan Pengairan dan Saliran, Jabatan Kerja Raya, Jabatan Pertanian dan Jabatan Kesihatan dikecualikan daripada arahan itu.

NI apa ni? Apa ertinya semua ini? Jika sebelum ni pusat jugak nakkan kerjasama erat dan jitu antara negeri dan pusat. Tapi apa yang dilaungkan selama ini hanya hangat2 tahi ayam hanya untuk mendapatkan perhatian rakyat."

Mengapa Hj Zahid? Apa yang salahnya pada kerajaan negeri Perak yang dilantik rakyat? Mengapa JKKK Perak tak dikktiraf tetapi JKP Barisan Nasional yang ditolak rakyat pula yang diiktiraf? Dasar tidak tahu malu, ego, angkuh, sombong. Baru naik haji dah berlagak macam Perdana Menteri yang zalim. Saya secara peribadi mendoakan kepada Allah membalas perbuatan Zahid Hamidi yang sombong.

BN mati akal mengapa mereka kalah teruk di KT? Saya ada jawapannya, inilah jawapannya. Angkuh, sombong dan tidak mengakui pilihan dan hati nurani rakyat. Kepada Zahid, saya sebagai salah seorang penduduk Perak tidak mengiktiraf pun Barisan Nasional selagi mereka mendapat mandat rakyat di Perak. Sikap angkuh kamu wahai Zahid, pasti dibalas Allah di akhirat kelak, tunggu sahajalah Zahid.

No comments: