Wednesday, February 17, 2010

RAJA LAWAK 4, TIADA YANG LAYAK JADI RAJA

Tahun-tahun sudah, saya pernah cakap dengan wife, cuba bayangkan jika Raja Lawak (RL) 1 tiada Johan, RL 2 tiada Nabil dan RL 3 tanpa Sepah, mesti program ini akan satu slot Prima yang panjang dan amat membosankan. Kenapa? Kerana Nabil, Sepah dan seorang dua yang lain saja seperti Yus, Johan, Zizan dan Awas yang memang betul2 lawak dan mampu menarik mata ini untuk terus menonton RL.

Andaian saya benar, inilah yang terjadi pada RL4 yang sedang ditayangkan. Inilah yang terjadi apabila dari 10 peserta, semuanya tak membuat lawak yang fresh, tidak pernah disangka dan intelligent sepertimana dibuat Nabil atau Sepah.

Tahun ini, ramai yang memuji Idlan, tapi secara peribadi saya rasa Abg Kassim kita ni banyak syok sendiri je, poon poon, apa yg lawaknye?? Budak tadika mau le gelak... Dengan loghat Utaranya yang payah aku nak paham..Mamu kadang2 lawak, kdg tak lawak langsung. Caca...hmm..mmg syukurla dia kluar. Kecik ok sket la, tapi kadang2 isi x lawak sgt jugak. Tapi Alex agak selamba, lawak yg fresh dan brilliant, sy rasa Alex boleh diangkat sbg Raja Lawak berbanding Idlan.Malangnya Alex pun ada turun naik jugak..JD ok aku rasa, tapi terlebih brilliant plak. Org kita kan masih belum dapat menerima lawak brilliant macam Seinfield atau Raymond.

Kesimpulannya, siapa pun yang menjadi Raja Lawak Musim ke 4 ini, mereka masih belum mampu menandingi Nabil, Sepah atau Jozan yang saya rasa telatah mereka lebih menggeletek hatiku yang penuh suka duka ini..he3..

Frankly, i luv jokes, bukan apa, bila selalu berlawak, barulah hidup ini lebih ceria kan. Mujurlah wife i sgt pandai buat lawak, walaupun kualitinya boleh dipertikai...:-) he3..i luv u sayang..mmmuah

Raja Lawak Dream Team (pandangan aku je..he3)
1. Nabil
2. Sepah
3. Johan
4. Yus
5. Zizan
6. Awas
7. Cham
8. Alex
9. Kecik
10. Man Belon (Hahaha, bila dah kluar baru aku rasa Man Belon ni lawak jugak...)

3 comments:

the3imans said...

manbelon mmg kelakar..org pn suker..1 family suker..."sape punyer?? manbelon punyer" haha..

Ahmad Putra said...

hahaha..lepas ni kalo polis tanya siapa punya..Man Belon Punyaa..hehe

buloh said...

bro, raja lawak pun ada dream team gak... ingatkan bola je .... hehhe.

anyway aku linked ko nye blog dari komen yg ko tulis kat blog malaun zul nordin tu..... .. selamatt...